Metodický deň 2016

Metodický deň 2016

Metodický deň učiteľov a vychovávateľov základných škôl, základných umeleckých škôl, jazykových škôl  a školských zariadení v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta Košice

Metodický deň 2016 sa uskutočnil dňa 1. februára 2016 v priestoroch Jazykovej školy Užhorodská, v jej sídle na Užhorodskej ulici 8, Košice, podľa platného harmonogramu zostaveného zriaďovateľom. Na metodickom dni sa zúčastnilo 25/dvadsaťpäť/ učiteľov základných škôl a 6 /šesť/ učiteľov jazykovej školy, spolu teda 31 /tridsaťjeden/ učiteľov - pedagógov.

 

Témou metodického dňa boli Nové metódy a možnosti písania diktátov. Ako vyplýva z názvu, prednáška a seminár  boli venované novým metódam a možnostiam písania diktátov. Aktivity boli  zamerané nielen na cudzie jazyky, ale aj na písanie diktátov v slovenskom jazyku.

Metodický deň bol rozdelený do dvoch hlavných častí. Prvou bola teoretická prednáška Mgr. Zuzany Benkö, v ktorej vyučujúca kládla dôraz na teoretické aspekty písania diktátov, ich funkčnosť, význam a históriu. V závere svojej prednášky uviedla niekoľko názorných ukážok didaktickej variability písania diktátov a práce s textami.

Po teoretickom vstupe Mgr.  Benkö, nasledoval praktický blog s konkrétnymi príkladmi a postupmi, ktoré prednášajúce využívajú vo svojom vyučovacom procese.

Mgr. Miroslava Meriačová  poskytla vyučujúcim anglického  jazyka konkrétne postupy so zameraním na špecifické javy, vyskytujúce sa v angličtine.

Druhý vstup praktickej časti prezentovala Mgr. Lenka Dzugasová, ktorá sa vo svojich vstupoch zamerala na nemecký jazyk. Jej praktické postupy kládli dôraz na hravé formy písania diktátov, pričom ponúkla aj rôzne varianty konkrétnych činností. Vysoko boli ocenené jej otázky a výzvy na diskusiu s publikom, ktoré sa v záverečnej fáze zmenili na bohatú a kultivovanú výmenu skúseností a nápadov. Túto časť by sme mohli hodnotiť ako najcennejšiu, pretože podstatou metodického dňa má byť kreatívna a inšpiratívna diskusia, z ktorej si môžu odniesť vedomosti nielen pozvaní vyučujúci, ale aj prednášajúci.

Po Mgr. Dzugasovej predniesla svoj praktický príspevok Mgr. Barriová, vyučujúca španielskeho jazyka. Jej hlavnou témou boli spôsoby písania diktátov založené na osobnejších spôsoboch písania týchto kontrolných prác, za pomoci hudby a osobnej participácie vyučujúceho s prioritným sústredením sa na žiaka a jeho osobnosť.

Počas každého bloku MD bol vyhradený priestor na diskusiu a rozoberanie jednotlivých poznámok, či návrhov.

Z celkového počtu účastníkov (31) sa 22 vyjadrilo, že úroveň MD bola veľmi dobrá a boli spokojní s priebehom MD ako aj s jeho obsahom, aj keď uviedli svoje pripomienky a návrhy v minimálnom slovnom rozsahu.

Z technického hľadiska MD prebehol bez závažnejších problémov, zúčastnení mali zabezpečené občerstvenie, pitný režim, psycho-hygienu a podmienky vhodné na vzdelávanie.

Z celkového hľadiska teda hodnotíme MD 2016 za úspešne zvládnutý,  čo sa týka organizácie a obsahu jednotlivých celkov.